Sunday, October 01, 2006

Abu Dhabi

星期四,晴天

今天是我第一次与这里的顾客会面。 会面地点在Abu Dhabi, 距离我的公司差不多200KM。 大概用两个多小时的车程。很兴奋,因为这是我第一次离开我工作地点以外的地方。。哈哈! 姥姥出城咯!!

8.30am 左右,我们(还有两个同事,正确地说应该是我上司。。。嘻嘻!)出发咯!从我公司出发,一定要经过Dubai市中心还好过了繁忙时间,不然肯定会呆在车里不知道多久的时间。。。

路上经过了沙漠,还看到骆驼!! 不是一只,而是很多哦!! 我们还讨论着它们是真是假,应为它们站立着不动的。。。哈哈哈! 但最后我们证实了,是真的!因为在回来的途中,它们不见了!! (很可惜,没带相机。。。不然可以拍些照片。。。)

到了Abu Dhabi, 我要说的是,这里真的跟Dubai有很大的分别。一到这里到处都是绿色植物!! (在这里差不多一个星期,但都不见这么多的绿色植物!!)有点像椰林大道,路两边都是树。。。而且是个很整齐的城市!!感觉很不错。。

这就是我在这里的第一次出游?? 嘻嘻。。。


*******

回来的时候去看屋子。。。下定咯!我终于可以有自己的家了! 不是很喜欢住酒店的感觉,很没有归属感! 在办些手续,因该在星期二可以搬进去住了!! 很兴奋!!很期待!!!


Today is my first meeting up with the customer. The customer is located in Abu Dhabi, it about 200KM away from Dubai city. (Abu Dhabi is the largest emirate in middle-east). It takes us about 2hours to reach there.
On the way, we pass through the dessert (don’t think too much, we are using high way….hahaha!) Oh yah, I saw camels. Not only 1 but lot of them!!! We were arguing whether those are real??? At the end, we concluded that are real! Cause on the way back they are gone!!
My first impression on Abu Dhabi is that it a green city!! There are trees and grass a long the road side (both side!!). Also the city is so tidy, organize! It give me a very good and great feeling toward this city! It great!! :D
This should said it my "Virgin" trip out of my office area!! Hahahaha!!!

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Abu Dhabi... Garfield's favourite city when he wants to mail his friendly doggy friend away...

10/01/2006 04:09:00 PM  
Blogger Ahyi said...

hahhaa.... i was watching Garfield- the movie last wk on Star Movie. (my only entertainment currently...)

10/01/2006 04:40:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

我喜欢你那句“姥姥出城咯!!”
下次不再叫阿姨,叫姥姥!

10/02/2006 02:35:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

交待你带相机,你又给我没带?!我要打人liao = =

10/02/2006 11:50:00 AM  
Blogger Ahyi said...

哦哦!讲错话了!! 我变姥姥了!! 哈哈哈!

来呗! 打我吧!! 哈哈哈!!
一时忘了啦。。。阿姨记性不好啊!嘻嘻。。。

10/02/2006 12:33:00 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home